Regulament Concurs Sinaia, Oraș Regal
~ Ediția a III-a ~

Tematica de concurs

1. Ciclul gimnazial (clasele V-VIII)

Realizarea de fotografii* (trei per membru de echipa) care să reflecte Sinaia 150. Povestea Orașului Regal și explicarea alegerilor făcute în 500-600 de cuvinte – eseu comun pentru membrii echipei. Este obligatorie utilizarea a cel puțin 3 (trei) surse bibliografice, cu citarea acestora conform rigorilor academice (vezi Regulamentul si exemplul)

2. Ciclul liceal (clasele IX-XII)

Realizarea unui video** (03:30-05:00) cu tema Sinaia 150. 73 de ani de Regalitate și argumentarea alegerilor făcute în 500-600 de cuvinte. Este obligatorie utilizarea a cel puțin 5 (cinci) surse bibliografice, cu citarea acestora conform rigorilor academice (vezi Regulament si Exemplu)

SAU

Realizarea unui video** (03:30-05:00) cu tema Sinaia 150. Istorie și modernitate și argumentarea alegerilor făcute în 500-600 de cuvinte. Este obligatorie utilizarea a cel puțin 5 (cinci) surse bibliografice, cu citarea acestora conform rigorilor academice (vezi regulament si exemplu)

*Fotografiile trebuie să fie realizate integral de participanții în concurs, în perioada de desfășurare a acestuia. Fotografiile realizate anterior nu sunt eligibile pentru participare.

**Video trebuie să fie realizat integral de echipa participantă în concurs, inclusiv filmarea tuturor cadrelor ce vor fi utilizate. Prezentările de tip slideshow, colaje de fotografii etc. nu sunt considerate video-uri si implicit nu sunt eligible pentru concurs. 

Pentru realizarea materialelor Foto/Video, pot fi utilizate orice dispozitive electronice (telefoane mobile, camere video, echipament foto profesional etc.). Folosirea dronelor de interior sau exterior este interzisă.

Fotografiile sau filmulețele (inclusiv secvențe) realizate pentru ediția I sau a II-a a Concursului Sinaia, Oraș Regal nu sunt eligibile pentru această ediție.

Perioada de desfășurare

Perioada de înscriere: 30 septembrie 2024 – 18 octombrie 2024

Perioada de desfășurare: 21 octombrie 2024 – 24 noiembrie 2024

Din momentul confirmării înscrierii, echipele pot începe să lucreze la proiectele lor în baza ideilor și viziunilor proprii, în concordanță cu temele propuse de Organizatori.

Materialele realizate trebuie transmise în format digital până duminică, 24 noiembrie 2024, ora 23:59 (București, GMT +2), prin site-ul ASOR.RO
Prezentarea lucrărilor finale va avea loc în data de 27 noiembrie 2024 (miercuri).

Echipe și înscriere

Participarea se face în echipe formate din maxim 3 membri, obligatoriu mixte (echipele trebuie să fie formate din fete(ă) și băieți(at)). Înscrierile individuale nu sunt eligibile.
Concursul se desfășoară doar dacă la finalul perioadei de înscriere a fost confirmată participarea a minim 5 (cinci) echipe. Numărul maxim de echipe participante în concurs, per ciclu de învățământ este de 20 (douăzeci).
Înscrierea se face exclusiv online, pe site-ul www.asor.ro, în perioada 30 septembrie 2024 – 18 octombrie 2024.

Obiective

1. Descoperirea și creșterea nivelului de conștientizare asupra valorilor din patrimoniu cultural și arhitectural al Orașului Sinaia, ca rezultat al activităților Familiei Regale.
2. Creșterea nivelului de conștientizare al impactului Familiei Regale asupra dezvoltării Orașului Sinaia și a României.
3. Implicarea tinerilor în acțiuni de cercetare a adevărului istoric în legătură cu Familia Regală a României și Domeniul Regal Sinaia.
4. Stimularea creativității și dobândirea abilităților necesare analizei, structurării și realizării materialelor grafice și/sau audio-vizuale.
5. Însușirea normelor de cercetare și citare academică pentru materialele realizate.
6. Dezvoltarea abilităților de lucru în echipă, comunicare precum și a celor de vorbit în vorbit în public.

Premii

Ciclul gimnazial:

Mai puțin de 7 echipe participante la prezentarea finală:
Se va acorda un singur premiu Gift Card Cărturești in valoare de 200 RON, pentru fiecare membru al echipei câștigătoare.

Peste 7 echipe participante la prezentarea finală:
Se vor acorda 3 premii după cum urmează:
Premiul I: 250 RON Gift Card Cărturești pentru fiecare membru al echipei (750 RON în total/echipă completă)
Premiul II: 200 RON Gift Card Cărturești pentru fiecare membru al echipei (600 RON în total/echipă completă)
Premiul III: 150 RON Gift Card Cărturești pentru fiecare membru al echipei (450 RON în total/echipă completă)

Ciclul liceal:

Mai puțin de 7 echipe participante la prezentarea finală:
Se va acorda un singur premiu în valoare de 300 RON pentru fiecare membru al echipei câștigătoare (900 RON/echipă completă)

Peste 7 echipe participante la prezentarea finală:
Se vor acorda 3 premii după cum urmează:
Premiul I: 500 RON pentru fiecare membru al echipei (1500 RON în total/echipă completă)
Premiul II: 350 RON pentru fiecare membru al echipei (1050 RON în total/echipă completă)
Premiul III: 200 RON pentru fiecare membru al echipei (600 RON în total/echipă completă)

Evaluare și jurizare

Evaluarea lucrărilor va fi făcută de Juriul concursului în perioada 25.11.2024-27.11.2024 și va avea în vedere următoarele aspecte:
originalitatea ideilor și modul de expunere al acestora

  • varietatea resurselor bibliografice utilizate și citarea acestora conform normelor academice
  • calitatea realizării efective a materialelor
  • coerența și corectitudinea informațiilor prezentate
  • respectarea normelor de realizare, tehno-redactare și a tuturor prevederilor regulamentului de concurs

Toate echipele vor susține o prezentare finală, realizată în format digital, în fața Juriului, în data de 27.11.2024. Prezentarea se realizează în format Power Point, iar susținerea acesteia trebuie să se încadreze între 3 și 5 minute.

Susținerea prezentării finale reprezintă un criteriu obligatoriu, cu caracter eliminatoriu din concurs, independent de etapele anterioare ale acestuia.

Reguli generale

Înscrierea în concurs este gratuită.
Toți elevii înscriși la Concurs trebuie să fie înmatriculați la o unitate de învățământ de pe raza Orașului Sinaia.
Înscrierea în Concurs se poate face doar în echipe mixte (fete și băieți).
Numărul maxim de membri ai unei echipe este de 3 (trei).
Nu sunt acceptate înscrieri individuale.
Retragerea unui membru al echipei pe parcursul desfășurării concursului atrage descalificarea echipei în cauză. Situațiile speciale vor fi adresate si gestionate punctual de către Organizator.
Nu este obligatoriu ca membrii unei echipe să fie colegi în cadrul aceleiași clase. Totuși este obligatoriu ca toți membrii unei echipe să fie elevi în același ciclu școlar (gimnazial sau liceal).
Membrii unei echipe pot fi elevii a două școli diferite (ex: George Enescu și Principesa Maria) atâta timp cât aceștia fac parte din același ciclu școlar (gimnazial).
După confirmarea înscrierilor, membrii echipelor vor primi o legitimație nominală emisă de Organizator care va permite accesul gratuit, pentru un număr nelimitat de vizite pe perioada de desfășurare a concursului, la Muzeul Național Peleș și Muzeul Național Pelișor.
Legitimația este valabilă doar alături de carnetul de elev și/sau cartea de identitate.
Toate echipele vor susține o prezentare finală, realizată în format digital, în fața Juriului, în data de 27.11.2024. Prezentarea se realizează în format Power Point, iar susținerea acesteia trebuie să se încadreze între 3 și 5 minute.
Susținerea prezentării finale reprezintă un criteriu obligatoriu, cu caracter eliminatoriu din concurs, independent de etapele anterioare ale acestuia.
Nerespectarea termenului de transmitere a materialelor duce la descalificarea din concurs.

În realizarea argumentărilor se vor respecta următoarele reguli de redactare: Font Arial, mărimea textului: 12, culoarea textului: negru, aliniere justified, spațiere de maxim 1.5

Premiile în bani se acordă conform normelor legale în vigoare în astfel de situații.

Citarea academică se realizează după modelul Oxford:
Cărți: prenumele și numele autorului (numele cu majuscule), titlul complet al cărții (scris cu Italic), editura, locul apariției, anul apariției, paginile unde re regăsește informația (după caz)
Exemplu: Arthur GOULD LEE, Regina-Mamă Elena a României, Humanitas, București, 2019, pg. 225-227
Website-uri: link-ul complet al sursei informației, data accesării, ora accesării
Exemplu: https://www.historyhit.com/locations/peles-castle/, 25.09.2024, 10:24
Minim 50% din resursele bibliografice utilizate (cu rotunjire prin adăugire) trebuie să fie reprezentate de cărți publicate. Exemplu: 7 surse bibliografie utilizate în total: 7 : 2 = 3,5 (50%) -> minim 4 cărți utilizate pentru documentare.
Preluarea din diferite surse se poate realiza doar cu citarea sursei:

Exemple:
Sumarizarea unor idei prezentate de diferiți autori se poate face doar cu citarea sursei analizate. Exemplu: dacă se vor sintetiza în două propoziții ideilei prezentate de un autor în capitolul unei cărți sau într-o parte a unui capitol, este obligatorie citarea autorului după modelul (Numele autorului, anul publicării, paginile). Sursa trebuie să se regăsească în mod obligatoriu în Bibliografia proiectului de concurs.
Toate sursele bibliografice trebuie să se regăsească atât în text cât și în Bibliografia finală (nu pot fi enumerate resurse bibliografice doar în Bibliografie, fără ca ideile sau informațiile să se regăsească în text).

Wikipedia nu este o sursă credibilă și acceptată de documentare în realizarea oricăror materiale ce vor fi utilizate în prezentul concurs.
Orice tentativă de fraudă (inclusiv plagiatul) indiferent de momentul când aceasta este descoperită, duce la descalificare din concurs și, dacă este cazul, la dispunerea măsurilor legale pentru recuperarea premiului.
Materialele trebuie transmite Organizatorului în format digital până duminică, 24.11.2024 ora 23:59 (București, GMT +2), exclusiv prin site-ul ASOR.RO.
Transmiterea argumentărilor (eseurilor) se face doar în format PDF. Participanții sunt direct responsabili de salvarea documentelor în acest format. Documentele transmise fără conținut, cu erori de deschidere a fișierelor (corupte), cu parolă etc. vor atrage de la sine descalificarea din concurs.

Prin transmiterea materialelor de concurs, participanții cedează drepturile de utilizare a materialelor foto/video, strict pentru promovarea participanților, a câștigătorilor și a concursului. Materialele nu pot folosite sub nicio formă în scop comercial sau pentru obținerea de profit.

Juriul va fi format dintr-un număr impar de membri. Fiecare membru al juriului va acorda un punctaj de la 1 la 10 pentru următoarele aspecte: originalitatea și creativitatea ideii, realizarea propriu-zisă a materialelor, distribuirea sarcinilor în cadrul echipei, resursele bibliografice utilizate, prezentarea finală, calitatea discursului.

În situația unei egalități, va fi organizată o sesiune de 5 întrebări de cultură generală despre Domeniul Regal Peleș sau Familia Regală a României. Fiecare răspuns corect va rezulta în 1 (un) punct adăugat rezultatului final al jurizării.

Câștigătorii vor fi anunțați la finalul prezentărilor finale, după dezbaterea juriului.

Premiile vor fi acordate în termen de 14 zile calendaristice, conform listelor de jurizare, după aprobarea acestora de către Președintele Asociației Sinaia Oraș Regal.

Sfaturi pentru realizarea prezentării finale

Folosiți pe cât posibil imagini sau cadre care vă aparțin. Pentru materialele care nu vă aparțin, trebuie în mod obligatoriu indicată sursa acestora pentru a evita descalificarea pentru plagiat.
În situația în care alegeți să folosiți text în cadrul prezentării, limitați utilizarea acestuia la cuvinte cheie sau idei esențiale.
Nu citiți textul utilizat în cadrul prezentării ci realizați o prezentare liberă pornind de la materialele sau ideile expuse în prezentare. Utilizați punctele cheie din prezentare pentru a vă structura discursul.
Prezentarea finală trebuie să se încadreze între 3 și 5 minute.

Informații organizatorice suplimentare

După confirmarea înscrierilor, membrii echipelor vor primi o legitimație nominală emisă de Organizator care va permite accesul gratuit, pentru un număr nelimitat de vizite pe perioada de desfășurare a concursului, la Muzeul Național Peleș și Muzeul Național Pelișor.
Legitimația este valabilă doar alături de carnetul de elev și/sau cartea de identitate.

Protecția Datelor cu Caracter Personal

Datele cu caracter personal oferite în mod voluntar de către participanți la momentul înscrierii în concurs vor fi procesate de către Asociația Sinaia Oraș Regal (Organizator) pentru validarea înscrierii în concurs. Ulterior, datele cu caracter personal vor fi procesate pentru emiterea legitimațiilor nominale de concurs și, după caz, a diplomelor de concurs.
Datele cu caracter personal nu vor fi utilizate în scopuri de marketing și nu vor fi divulgate niciunei terțe părți. Datele personale ale câștigătorilor vor fi stocate pentru o perioadă de 5 ani de zile sau conform normelor legale în vigoare, în legătură directă cu premiile acordate.
Drepturile persoanei vizate extrase din Regulamentul 679/2016 pot fi accesate aici.
Pentru mai multe informații privind datele cu caracter personal sau pentru solicitarea corectării sau ștergerii (dreptul de a fi uitat) datelor cu caracter, ne puteți contacta la adresa [email protected]

Parteneri: