Concurs
Sinaia Oraș Regal
Câștigători Concurs Regal
Locul I
Membrii echipei:
- Aroiu Andrei
- Pop Arinda
- Popescu Florian
- Aroiu Andrei
- Pop Arinda
- Popescu Florian
Locul II
Membrii echipei:
- Iarina Lupu
- Denisa Căldură
- Gabriel Husarciuc
Locul III
Membrii echipei:
- Timofan Ana Catinca
- David Alexandru Adam
- Brânzea Georgiana Diana
Concurs
Sinaia, Oraș Regal
Rolul Familiei Regale în dezvoltarea Orașului Sinaia precum și impactul actual al Domeniului Regal asupra identității, economiei și atractivității orașului sunt aspecte care nu ar trebui să fie străine niciunui elev sinăian.
Asociația Sinaia Oraș Regal lansează un concurs dedicat elevilor din ciclul gimnazial și liceal, înmatriculați în cadrul unităților de învățământ din Orașul Sinaia, cu scopul de a promova impactul și influența Familiei Regale a României asupra dezvoltării Orașului Sinaia și a României.
Mai jos regăsiți temele de concurs pentru fiecare categorie în parte, premiile concursului precum și regulamentul oficial.
Concursul Sinaia, Oraș Regal, se desfășoară în baza unui Regulament ce poate fi accesat AICI. Este foarte important ca toți participanții să citească integral prezentul Regulament și să respecte întocmai prevederile acestuia pentru realizarea materialelor de concurs.
Perioada de înscriere: 12.09.2022 – 30.09.2022
Perioada de desfășurare: 19.09.2022 – 30.10.2022
Tematica de concurs
Realizarea de fotografii* (una per membru de echipa) care să reflecte caracterul Regal al Orașului Sinaia și explicarea alegerii făcute în 450-500 de cuvinte (o pagină) – eseu comun pentru membrii echipei. Este obligatorie utilizarea a cel puțin 3 (trei) surse bibliografice, cu citarea acestora conform rigorilor academice (vezi regulament si exemplu).
*Fotografiile trebuie să fie realizate integral de participanții în concurs, în perioada de desfășurare a acestuia. Fotografiile realizate anterior nu sunt eligibile pentru participare.
Pentru realizarea materialelor Foto/Video, pot fi utilizate orice dispozitive electronice (telefoane mobile, camere video, echipament foto profesional etc. *cu excepția dronelor)
Premii
Mai puțin de 7 echipe înscrise și participante la prezentarea finală:
Se va acorda un singur premiu Gift Card Carturesti in valoare de 200 RON pentru fiecare membru al echipei câștigătoare
Peste 7 echipe înscrise și participante la prezentarea finală, se vor acorda 3 premii după cum urmează:
• Premiul I: 300 RON Giftcard Carturesti pentru fiecare membru al echipei (900 RON în total/echipă)
• Premiul II: 200 RON Giftcard Carturesti pentru fiecare membru al echipei (600 RON în total/echipă)
• Premiul III: 100 RON Giftcard Carturesti pentru fiecare membru al echipei (300 RON în total/echipă)
Concursul Sinaia, Oraș Regal, se desfășoară în baza unui Regulament ce poate fi accesat AICI. Este foarte important ca toți participanții să citească integral prezentul Regulament și să respecte întocmai prevederile acestuia pentru realizarea materialelor de concurs.
Perioada de înscriere: 12.09.2022 – 30.09.2022
Perioada de desfășurare: 19.09.2022 – 30.10.2022
Teme de concurs
Realizarea unui video** (3:00-3:30) in care sa fie expuse curentele artistice prezente în edificiile Domeniului Regal Peleș și argumentarea alegerilor făcute în 400-500 de cuvinte (1 pagină). Este obligatorie utilizarea a cel puțin 5 (cinci) surse bibliografice, cu citarea acestora conform rigorilor academice (vezi regulament si exemplu)
SAU
Realizarea unui video** (3:00-3:30) in care sa fie expusa influenta Familiei Regale asupra dezvoltării orașului Sinaia și argumentarea alegerilor făcute în 400-500 de cuvinte (1 pagină). Este obligatorie utilizarea a cel puțin 5 (cinci) surse bibliografice, cu citarea acestora conform rigorilor academice (vezi regulament si exemplu)
SAU
Realizarea unui video** (3:00-3:30) în care să fie expuse evenimentele de importanță majoră care leagă orașul Sinaia de Familia Regală a României și argumentarea alegerilor făcute în 400-500 de cuvinte (1 pagină). Este obligatorie utilizarea a cel puțin 5 (cinci) surse bibliografice, cu citarea acestora conform rigorilor academice (vezi regulament si exemplu)
*Video trebuie să fie realizat integral de echipa participantă în concurs, inclusiv filmarea tuturor cadrelor ce vor fi utilizate. Prezentările de tip slideshow, colaje de fotografii etc. nu sunt considerate video-uri si implicit nu sunt eligible pentru concurs.
Pentru realizarea materialelor Foto/Video, pot fi utilizate orice dispozitive electronice (telefoane mobile, camere video, echipament foto profesional etc. *cu excepția dronelor)
Premii
Mai puțin de 7 echipe înscrise și participante la prezentarea finală:
Se va acorda un singur premiu în valoare de 300 RON pentru fiecare membru al echipei câștigătoare (900 RON/echipă)
Peste 7 echipe înscrise și participante la prezentarea finală, se vor acorda 3 premii după cum urmează:
• Premiul I: 500 RON pentru fiecare membru al echipei (1500 RON în total/echipă)
• Premiul II: 300 RON pentru fiecare membru al echipei (900 RON în total/echipă)
• Premiul III: 100 RON pentru fiecare membru al echipei (300 RON în total/echipă)
Informații suplimentare
Obiective
1. Descoperirea și creșterea nivelului de conștientizare asupra valorilor din patrimoniu cultural și arhitectural al Orașului Sinaia, ca rezultat al activităților Familiei Regale.
2. Creșterea nivelului de conștientizare al impactului Familiei Regale asupra dezvoltării Orașului Sinaia și al României.
3. Implicarea tinerilor în acțiuni de cercetare a adevărului istoric în legătură cu Familia Regală a României și Domeniul Regal Sinaia
4. Stimularea creativității și dobândirea abilităților necesare analizei, structurării și realizării materialelor grafice și/sau audio-vizuale
5. Însușirea normelor de cercetare și citare academică pentru materialele realizate.
6. Dezvoltarea abilităților de lucru în echipă, comunicare precum și a celor de vorbit în vorbit în public.
Perioada de desfășurare
Din momentul confirmării înscrierii, echipele pot începe să lucreze la proiectele lor în baza ideilor și viziunilor proprii, în concordanță cu temele propuse de Organizatori.
Materialele realizate trebuie transmise în format digital până duminică, 30.10.2022 ora 23:59 (București, GMT +3), prin site-ul https://asor.ro
Prezentarea lucrărilor finale va avea loc în data de 02.11.2022 (miercuri).
Info
După confirmarea înscrierilor, membrii echipelor vor primi o legitimație nominală emisă de Organizator care va permite accesul gratuit, pentru un număr nelimitat de vizite pe perioada de desfășurare a concursului, la Muzeul Național Peleș și Muzeul Național Pelișor.
Legitimația este valabilă doar alături de carnetul de elev și/sau cartea de identitate.
Sfaturi pentru realizarea prezentării finale
Folosiți pe cat posibil imagini sau cadre care vă aparțin. Pentru materialele care nu vă aparțin, trebuie în mod obligatoriu indicată sursa acestora pentru a evita descalificarea pentru plagiat.
În situația în care alegeți să folosiți text în cadrul prezentării, limitați utilizarea acestuia la cuvinte cheie sau idei esențiale.
Nu citiți textul utilizat în cadrul prezentării ci realizați o prezentare liberă pornind de la materialele sau ideile expuse în prezentare. Utilizați punctele cheie din prezentare pentru a vă structura discursul.
Prezentarea finală trebuie să se încadreze între 3 și 5 minute.
Echipe și înscriere
Participarea se face în echipe formate din maxim 3 membri, obligatoriu mixte (echipele trebuie să fie formate din fete(ă) și băieți(at)). Înscrierile individuale nu sunt eligibile.
Concursul se desfășoară doar dacă la finalul perioadei de înscriere a fost confirmată participarea a minim 5 echipe. Numărul maxim de echipe participante în concurs este de 20*, pentru fiecare categorie în parte. Înscrierea se face exclusiv online, pe site-ul: www.asor.ro, în perioada 12.09.2022 – 30.09.2022.
Evaluare și jurizare
Evaluarea lucrărilor va fi făcută de Juriul concursului în perioada 31.10.2022-02.11.2022 și va avea în vedere următoarele aspecte:
originalitatea ideilor și modul de expunere al acestora
varietatea resurselor bibliografice utilizate și citarea acestora conform normelor academice
calitatea realizării efective a materialelor
coerența și corectitudinea informațiilor prezentate
respectarea normelor de realizare, tehno-redactare și a regulamentului de concurs
Toate echipele vor susține o prezentare finală, realizată în format digital, în fața Juriului, în data de 02.11.2022. Prezentarea se realizează în format Power Point, iar susținerea acesteia trebuie să se încadreze între 3 și 5 minute.
Susținerea prezentării finale reprezintă un criteriu obligatoriu, cu caracter eliminatoriu din concurs, independent de etapele anterioare ale acestuia.